Hét gezicht achter Altijd Speciaal

Schrijven over mijn leven is niet zomaar wat...

Ik besef dat als ik terugkijk naar mijn leven, ik al zo veel heb meegemaakt en gedaan! Het is misschien onnederlands om over mezelf te zeggen, maar ik denk dat ik door het vertellen van mijn verhaal andere jongeren of ondernemers kan inspireren.

Ik heb het leven zeker nog lang niet uitgevonden, maar ik probeer er wel alles uit te halen en te bereiken wat voor veel mensen onmogelijk lijkt te zijn. Ik ben een lopende energie bom en een echte flapuit, sommige mensen moeten daar aan wennen. Vooral mijn eerlijkheid is af en toe een dingetje.

Geloven in je eigen dromen

Vijf jaar geleden begon ik met dit grote avontuur. In deze blog ga ik jullie proberen mee te nemen in mijn verhaal. En alhoewel dat in een blog bijna onmogelijk is, ga ik het toch proberen.

Vechten, geloven in je dromen, datgene doen wat mij elke dag weer op nieuw gelukkig maakt, inspireren en mensen blij maken. Op een hectische, uitgesproken maar nooit saaie manier. Maar ach, wie wilt dat nou wel, saai leven.

Voor sommige is het levensmotto: goed is goed genoeg of less is more…

Iets wat ik vaak lees en ik heb onwijs veel respect voor de mensen die zich daarin kunnen vinden. Voor mijn gevoel heb je dan een soort innerlijke rust. Iets wat in schril contrast staat tegenover mijn levensmotto: hoe meer hoe beter!

Uit die gedachten haal ik namelijk ontzettend veel energie en inspiratie. Het kan nooit genoeg zijn. Het kan altijd beter. Het kan altijd meer. Ultieme vrijheid voelen in datgene je het liefste doet. Vooral wanneer er geen grenzen zijn en zo kan ik mijn leven wel omschrijven. Oneindig!

Maar genoeg daarover, ik denk dat het tijd wordt mezelf voor te stellen...

Even voorstellen

Hoi! Ik ben Carmen de Bruin, 25 jaar, eigenaresse en bedenker van Altijd Speciaal luxury lifestyle brand. Inmiddels voer ik dit bedrijf samen met mijn broer, officieel broertje, maar dat klinkt zo klein. Om eerlijk te zijn, klein is hij niet meer... Dus we houden het bij broer.

Hoe tof is het je bedrijf te voeren samen met je broer. Van klein kind ruzie maken over wie meer drinken in het glas had naar een serieus bedrijf voeren met elkaar. En echt, ik kan niet anders zeggen dan dat het onwijs goed gaat.

Danny is 22, maar zijn talent is echt bizar. En dat maakt ons zo onwijs
goed team. Hij het plan, het overzicht, zijn visie, het groot denken. Naast dat Danny echt mega slim is, bewonder ik elke keer weer opnieuw dat hij altijd zo positief kan omdenken. Een talent wat aangeboren is en doorgeven in de familie. Het makkelijk los laten van dingen kan ik nog van hem leren.

Naast dat hij het plan heeft en structuur biedt, ben ik het overal creatieve. Ik creëer en verbind de juiste mensen aan elkaar. Zonder grenzen mezelf ergens helemaal in kunnen verliezen. Mijn creativiteit is mijn superpower! Ik vind het leuk om andere mensen te inspireren met mijn creatieve kijk en dat enthousiasme werkt vaak aanstekelijk. Wanneer je het over Altijd Speciaal hebt heb je het echt wel over mij als persoon.

De naam Altijd Speciaal

Hoe de naam Altijd Speciaal is ontstaan is eigenlijk vrij simpel. Het is vaak zo dat, wanneer je net wat andere dingen doet in het leven, je anders denkt of anders bent. Dan wordt je toch vaak raar aangekeken. Mijn ervaring is in het verleden dat mensen mij niet begrepen. Ik wil niet zeggen dat ik buiten de boot viel, maar ik kreeg wel het woord ‘anders’ vaak te horen.

Ik vind ‘anders’ zo negatief.. Je bent niet anders, je bent jezelf, jij bent jij! En wanneer je dan in ‘hun’ term ‘anders’ bent, ben je in mijn ogen gewoon Altijd Speciaal. Ik zou willen dat iedereen het woord 'speciaal' zou gebruiken in plaats van ’anders’. Het woord 'anders' kan namelijk een negatieve lading met zich meebrengen.

Het mooie aan de naam van mijn bedrijf vind ik dat het niks zegt over het product. Het maakt je nieuwsgierig. Altijd Speciaal kan van alles zijn. Als jij je maar Speciaal voelt. Als jij maar je eigen geniet momentje hebt bij het product van Altijd Speciaal. Dat is waar het voor ons om draait!

Het Begin

Het verhaal begint allemaal met mijn eigen bloemen atelier in Ede, gericht op verse bloemen. In mijn atelier was de core business gericht op maatwerk, de speciale opdrachten! Dit waren voornamelijk bruiloften, maar ook andere events. Daarnaast had ik onwijs leuke klanten waarvoor ik wekelijks bloem-abonnementen maakte. Drie dagen per week was ik open en dan maakte ik de meeste mooie bossen bloemen voor de particulier. Hier lag echt mijn hart en het was elke keer weer geweldig mensen om blij te maken met een prachtige bos bloemen.

Naar 5 jaar ondernemen kan ik je wel zeggen dat je jezelf aardig leert kennen. Dat was niet altijd even leuk. Wat je ook doet je bent altijd verantwoordelijk voor je eigen krachten, kunnen en leven. In mijn geval was het zo dat ik in die 5 jaar erachter kwam dat ik mijn uitdaging haal in het innoveren. Dingen speciaal en anders doen, daar zit voor mij de grote uitdaging. Mijn gedachten loslaten op iets nieuws en dit uiteindelijk ook uitwerken. Ik was inmiddels al te lang met hetzelfde bezig waardoor ik te weinig inspiratie haalde uit wat ik deed. Dit heeft mij doen besluiten het atelier te sluiten.

In oktober 2019 starten Danny en ik samen de webshop Altijd Speciaal - droogbloemen. Danny was al langere tijd bezig met E-commerce. Het werkte goed, alleen het unieke product was nog niet gevonden. Volgens hem moest ik mij met mijn bedrijf ook meer richten e-commerce. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet meteen enthousiast was, vooral omdat bloemen een beleving zijn en ik dacht niet dat we dit ook online zouden kunnen overbrengen. Totdat ik, tijdens het vele bruidswerk wat ik maakte, veelvuldig met droogbloemen ging werken. Droogbloemen zijn goed te versturen en zijn (én blijven) een beleving! Met overtuiging vertelde ik het aan Danny en die stemde in. Oké, we hebben het!

Hoe tof zijn droogbloemen en hoe vet is het dat je die beleving thuis kan krijgen op welke plek je maar wilt. Danny werd net zo enthousiast en ons idee ontstond. Beide mega enthousiast en zo zijn we begonnen we aan dit avontuur. Wij geloofden in dit product. Droogbloemen zijn terug van weg geweest en wij zagen een enorme trend opkomen! Het is echt een toevoeging aan de decoratie voor je interieur of een geweldig cadeau! inmiddels kunnen we het al bijna niet meer wegdenken. Daarbij is het ook fantastisch als je geen tijd hebt om voor je verse bloemen te zorgen. Je zet een mooi droogboeket neer en je kunt er lange tijd van genieten!

Het is erg leuk om te zien dat er vanaf het begin al zo goed op ons concept gereageerd werd. De behoefte aan mooie, luxe droogbloemen is er. Ik kan echt bijna niet beschrijven hoe mega vet het is dat er zoveel mooie droogboeketten door heel Nederland, België en nog meer landen binnen Europa verzonden worden. Ze komen allemaal op een terecht op een mooi plekje ergens in een huis, bedrijf of een andere bijzondere plek. Ik denk dat ik als ontwerper/bedenker geen groter compliment kan krijgen. In jouw veilige omgeving staat gewoon mijn idee. Een plek die voor jou speciaal voelt.

Dat is een van de redenen dat ik voor mezelf ben begonnen. Dat stukje geluk kunnen bieden. Dat fijne momentje voor jezelf of die verrassing voor degene die je lief is. Mijn idee is altijd geweest; Altijd Speciaal moet er voor elk moment kunnen zijn, maar vooral de moment waarop jij je speciaal voelt. Ik kan niet anders zeggen dan dat het gewoon een heel tof avontuur is. Inmiddels al met een heel team om mij heen. Ik sta er niet vaak bij stil, maar heel soms, als ik dan nog aan het werk ben op kantoor en mijn collega’s na een dag hard werken tevreden naar huis gaan, besef ik me hoe bijzonder het toch eigenlijk het is dat er inmiddels al zoveel mensen bezig zijn met mijn droom.

Mijn meisjesdroom

Want ja, dat is het wel. Dit was mijn droom als sinds ik een klein meisje was.

Wat ooit begon met een houten winkeltje, waar ik vroeger het nep fruit al aan iedereen wist te verkopen, is nu een goedlopend bedrijf die ik run met mijn broer en ons geweldige team. Iedereen hier met de dezelfde visie. En eerlijk, dezelfde visie hebben verwacht ik ook van hun. Je moet het product eerst voelen zodat je het kunt begrijpen. Ervaar wat het zo speciaal maakt, anders kun je dat ook niet uitstralen naar de buitenwereld.

Ik durf wel te zeggen dat dit tot nu toe goed lukt. Wij ademen allemaal droogbloemen en werken elke dag met zoveel liefde en passie aan onze producten. Alles wordt 1 voor 1 met de hand gemaakt, zodat elk boeket speciaal is. Dat gevoel is iets waarvoor ik altijd zal blijven staan. We blijven er altijd alles aan doen om jou Altijd Speciaal te laten voelen.

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld om 'alle cookies toe te staan' om jou de beste ervaring te bieden. Klik op Cookies accepteren om de site te blijven gebruiken.
You have successfully subscribed!
ico-collapse
0
Recent bekeken
ic-cross-line-top
Top
ic-expand
ic-cross-line-top